Gruppesamling.
22/09-08,
kl. 07:45-16:00.
Bestemte tema, og idémyldring over gjennomføring.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
22/09-08,
kl. 07:45-16:00.
Bestemte tema, og idémyldring over gjennomføring.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
Veiledning med praksislærer
25/09-08,
kl. 14:00-15:00.
Samtale om tema og problemstilling
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
25/09-08,
kl. 14:00-15:00.
Samtale om tema og problemstilling
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
Veiledning med faglærere.
26/09-08,
kl. 13:30-14:15.
Fremlegging av tema og foreløpig problemstilling.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
26/09-08,
kl. 13:30-14:15.
Fremlegging av tema og foreløpig problemstilling.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
Gruppesamling
02/10-08,
kl. 14:00-15:00.
Samtale om gjennomføring og pensumlitteratur.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
02/10-08,
kl. 14:00-15:00.
Samtale om gjennomføring og pensumlitteratur.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
Gruppesamling
06/10-08,
kl.09:30-15:00.
Videre arbeid med problemstilling, fant kartleggingsprøver, satte opp møteplan for videre arbeid.
Til Stede: Ane, Ina og Ingrid
06/10-08,
kl.09:30-15:00.
Videre arbeid med problemstilling, fant kartleggingsprøver, satte opp møteplan for videre arbeid.
Til Stede: Ane, Ina og Ingrid
Veiledning med Birgit
07/10-08,
kl.13:00-13:40.
Viderutvikling av problemstilling (NY!) og endring av innfallsvinkel på prosjektet.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
07/10-08,
kl.13:00-13:40.
Viderutvikling av problemstilling (NY!) og endring av innfallsvinkel på prosjektet.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin.
Gruppesamling og veiledning via tlf
08/10-08
kl.09:30-15:00
Formulering av problemstilling, arbeid med prosjektplan.
Til stede: Ina, Ingrid og Malin
08/10-08
kl.09:30-15:00
Formulering av problemstilling, arbeid med prosjektplan.
Til stede: Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling
13/10-08
09:30-15:00
Omformulering av problemstilling og videreutvikling av prosjektplan.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
13/10-08
09:30-15:00
Omformulering av problemstilling og videreutvikling av prosjektplan.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling og veileding via tlf
14/10-08
09:30-16:30
Laging av kartleggingsprøve og teori.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
14/10-08
09:30-16:30
Laging av kartleggingsprøve og teori.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling
15/10-08
09:30-15:00
Arbeid med teorigrunnlag og laging av intervju.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
15/10-08
09:30-15:00
Arbeid med teorigrunnlag og laging av intervju.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Undervisning i praksisklassen
16/10-08
08:00-15:00
Gjennomførte kartleggingsprøven i praksisklassen
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
16/10-08
08:00-15:00
Gjennomførte kartleggingsprøven i praksisklassen
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Intervjuer med elever
17/10-08
08:00-12:00
Intervju med utvalgte elever fra klassen
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
17/10-08
08:00-12:00
Intervju med utvalgte elever fra klassen
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling
20/10-08
09:30-17:00
Gjennomgang av video-intervjuene
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
20/10-08
09:30-17:00
Gjennomgang av video-intervjuene
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling
21/10-08
09:30-18:00
Jobbing med teorigrunnlaget og laging av utkast til prosjektrapport.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
21/10-08
09:30-18:00
Jobbing med teorigrunnlaget og laging av utkast til prosjektrapport.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling og veiledning med praksislærer
22/10-08
09:00-15:00
Drøfting og metodekritikk. Veiledning med praksislærer.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
22/10-08
09:00-15:00
Drøfting og metodekritikk. Veiledning med praksislærer.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Samling i klasse og veiledning med Gry
23/10-08
09:00-16:00
Jobbing med teorigrunnlag, fremlegging av prosjekt for klasse og veiledning med Gry.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
23/10-08
09:00-16:00
Jobbing med teorigrunnlag, fremlegging av prosjekt for klasse og veiledning med Gry.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling
24/10-08
09:00-15:00
Drøfting, gikk gjennom resultater
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
24/10-08
09:00-15:00
Drøfting, gikk gjennom resultater
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Gruppesamling
28/10-08
09:00-16:00
Gjennomgang og korrigering av rettet prosjektplan. Skriving av sammendrag.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
28/10-08
09:00-16:00
Gjennomgang og korrigering av rettet prosjektplan. Skriving av sammendrag.
Til stede: Ane, Ina, Ingrid og Malin
Da var vi altså ferdige med første GLSM periode, og jeg må si at jeg føler jeg har lært veldig mye. Vi har brukt kartlegging som verkøy for å måle elevenes forståelse, noe som jeg trodde på forhånd skulle være veldig bra. Jeg ser i etterkant at kartlegging kanskje ikke er et veldig bra verktøy brukt alene. Dette fant jeg fort ut da vi begynte og intervjue elevene. Mange av de besvarelsene som elevene hadde på prøven kunne virke meningsløse, men etter intervjuet forsto jeg mye mer. Det viste seg faktisk at elevne hadde svart rett ut fra sin tankemåte, selv om svaret var feil i følge fasiten.
Føler også at jeg nå har mye bedre kontroll når det gjelder både den proksimale utviklingssonen og språk av 1. og 2. orden. Samtidig føler jeg at jeg er mer forvirret når det gjelder mitt eget pedagogiske grunnsyn. Jeg trodde jeg visste hva mitt syn var, men jeg føler at jeg forandrer det etter hva fag og hva klasse jeg har. Håper dette er noe som vil feste seg mer etterhvert.
Vi har vært samlet hele gruppen di dager vi har hatt mulighet til det. Vi har vært en dag hos hver på gruppen, og har da rulert på denne rekkefølgen. Vi har startet dagen med en felles frokost, før vi har satt oss ned og arbeidet med oppgaven. Syntes dette har fungert kjempebra, og jeg er veldig fornøyd med det arbeidet vi har fått til. Syntes også at samarbeidet på gruppen har gått helt fantastisk. Vil med dette takke de flotte jentene som jeg er på gruppe med! Tusen takk for veldig godt arbeid disse ukene! Gleder meg veldig til de videre planene vi har lagt :)
1 kommentar:
Kan du også si noe om hva du dere faktisk har lært av dette prosjektet?
Birgit :-)
Legg inn en kommentar