tirsdag 23. desember 2008

Refleksjonsnotat

Nå har vi vaska gølvet
og vi har børi ved...
Julen er over oss, med alt det innebærer. Pakkene er klare og huset er vasket. Julefreden har omsider senket seg... Men nok om det. Vi skulle skrive litt refleksjon over året som er gått i dette innlegget, så jeg får prøve så godt jeg kan.
I år har vi nok en gang hatt blogg. Denne gangen skulle vi skrive 5 fordypningsinnlegg. Jeg har som alltid vært en hyler på de berømte skippertakene, og er nok en gang litt skuffet over meg selv. Hadde kanskje trodd at jeg ville være flinkere til å få ting gjort underveis. Dette er definitivt noe jeg må jobbe mye med!
Jeg har i min blogg skrevet 5 innlegg som er ganske like. Dette er rett og slett på grunn av at jeg er veldig interessert i dette med barn i vansker. Hva gjør man? Og hvordan skal man som lærer takle de ulike situasjonene. Føler at jeg har fått dette godt fram i innleggene mine.
Det har også vært til stor hjelp å få tilbakemelding på innleggene. Ofte er det slik at andre lettere kan se hva som mangler enn forfatteren selv. Så jeg vil takke alle for flotte konstruktive tilbakemeldinger. Selv om ikke alle kommentarene er fulgt opp til punkt og prikke, har jeg tatt med det som jeg syntes var relevant. Håper på forståelse for dette.
Ellers vil jeg berømme vår flinke pedagogikklærer, som også i år gjør pedagogikkfaget veldig spennende. Mange gode forelesninger der mange viktige tema er tatt opp. Flott jobbet!
I hodet mitt er det nå blitt jul, og dette refleksjonsnotatet blir derfor kanskje i korteste laget. Vil iallefall ønske alle en riktig god jul og et godt nytt år. Snakkes i 2009!
Hei og hopp fra Anemor ;)

Ingen kommentarer: